dimarts, 5 de juny del 2007

Estels del Sud: Paüls-Arnes

Dades: Recorregut: 20,3 Km. Desnivell positiu: 1.000 m. Desnivell negatiu: 800 m. Temps (amb parades): 7 h 40 mn.

Són les 8:40. Pugem al capdamunt del poble de Paüls (378 m), i seguim el GR que passa pel costat del cementiri. En una cruïlla deixem el GR, i prenem una senda que en forta pujada ens condueix al Coll de la Gilaberta (941 m).

Des del coll, el camí va baixant progressivament. Passem pels Estrets de Boter, una zona engorjada, amb algunes basses plenes d'aigua, que ens obliguen a fer algunes grimpades. A la sortida del barranc, una bona pista ens acosta a les Roques de Benet, un bon lloc per fer escalada, i que ens observen passar per dessota seu.

Seguim la mateixa pista i, en un revolt del camí, ens trobem de cara amb la primera cabra salvatge (o hispànica). Espantada, pobra bèstia, fuig muntanya amunt. Una senda ens duu als Estrets d'Arnes. En aquest lloc, els tolls d'aigua del riu conviden a prendre un bany, però el cel està tapat i comença a plovisquejar. A la sortida dels Estrets, seguim per una senda paral·lela al riu. El paisatge de muntanya queda enrere i dóna pas a camps de conreu, oliveres i ametllers.

Arribem al poble d'Arnes (506 m) a les 16:20 h, i ens allotgem a "Lo Corral d'Arnes", una bonica Residència Casa de Pagès, portada per una agradable parella. Després de la dutxa, les cerveses i el sopar ja semblem uns altres. Xerrem de diferents temes relacionats amb la muntanya, de la mel que produeixen ells mateixos, de la disminució de la població d'abelles i papallones, i de les maleïdes paparres (avui me n'he tret una que duia enganxada, amb unes pinces, i després d'ofegar-la en alcohol).