dissabte, 13 de gener del 2007

GR-83: de Joanet a Osor


Passo a recollir en Sergi Fornasari ben d'hora. Hem quedat a les 7 del matí a Mataró amb en Josep Mª Ferrer, en Manuel Cusachs, en Joan Solà i en Francesc Masriera. Els acompanyem a fer una de les etapes del GR-83, o camí del nord, que va des de la platja del Callao de Mataró a Prada de Conflent (Catalunya Nord), seguint un meridià (212 km). Un sender que recupera el traçat que seguiren milers d'exiliats entre el gener i febrer de 1939. Ells ja han fet les etapes prèvies.

Com que l'etapa no és circular deixem dos dels cotxes al poble d'Osor, i tornem a l'inici, al poblet de Joanet. Ens posem en marxa a les 10 del matí. Ens esperen 18 km i unes quatre hores i mitja de ruta, segons la guia.

Esmorzem. Cagada pastoret!. M'he oblidat els entrepans, la fruita i l'aigua a la cuina de casa. Bieeenn!. Que espereu, jo a les 6 del matí encara no sóc persona. Sort que entre tots m'alimenten (Joan, un entrepà de fuet i api?. Doncs està molt bo).

Fot calor. No són normals aquestes temperatures a primers de gener. Després de deixar enrere Sant Hilari Sacalm, la ruta és molt més maca. A les 2 de la tarda, dinem. Jo torno a fer el paràsit (empanadilles i pastís de carn). Arribem al poblet d'Osor a les 4 de la tarda. Final d'etapa.

Tornem a casa, jo pensant en els maleïts bocates que soparé.