dissabte, 5 de novembre del 2005

Recordant la travessa pels Pirineus

Cada any el grup d'amics de Mataró organitzen una travessa pels Pirineus durant el mes de juliol. Són uns 5 dies de travessa, de refugi en refugi i jo, sempre que puc, m'hi afegeixo. Ahir vaig rebre el dossier de l'excursió, i he recordat els dies passats en contacte amb els companys i la natura. La travessa d'enguany la començàrem a Sallent de Gàllego (Osca) el dia 3 de juliol.

Tots hi participen en la redacció d'aquest dossier: uns aportant documents tècnics, altres dibuixos o fotografies. Però en Manuel Cusachs és l'encarregat de la redacció, i la veritat és que la seva narrativa et fa recordar els moments passats com si fos ahir. Com a exemple, part de la descripció de l'itinerari entre els refugis de Migouélou i d'Arrémoulit.

"Són les 7,40 quan sortim en direcció al coll d'Artouste ben visible a l'oest. El camí voreja el marge esquerra de l'embassament per entre roques. El sol comença a escalfar-nos. Seguim les fites que hi ha. El tros final fins arribar al coll és molt dret i cal pujar en zig-zag per un camí molt fressat. Hem de travessar alguna petita glacera".

"La panoràmica que dominem des d'aquí és cada cop més bonica i més ampla. El llac de Migouélou és als nostres peus i se'ns ofereix amb tota la seva bellesa: el blau intens de les seves cristal·lines aigües, reflex del color del cel, contrasta amb les tonalitats grises, fosques, del pedregam i la blancor de les -petites- geleres. Convida quedar-se contemplant el paisatge només a l'abast dels caminants. És el premi a l'esforç. Ho farem un cop arribem al col d'Artouste (2.472 m.) quan són les 8,55 del matí. Un airet fi ens obliga a abrigar-nos una mica. Des d'aquí podem veure -intuir- per on baixa el camí tant dret com el que acabem de pujar en direcció al llac d'Arremoulit".

La fotografia és el document fidel de la descripció anterior. Gràcies, Manuel, per la teva contribució en aquest post.