diumenge, 16 d’octubre del 2005

Els cingles de Bertí des de Riells del Fai

L'excursió d'avui ens ha permés obtenir una visió força completa dels cingles de Bertí. Excursió circular amb inici i final des de Riells del Fai (Vallès Oriental) i d'uns 12 km.

Una horeta de pujada suau (2,5 km) separen Riells del Fai de St Miquel del Fai. St Miquel del Fai és un antic priorat benedictí que es troba en un bell paratge natural, situat en la confluència dels rius Tenes i Rossinyol, els quals es precipiten al buit des de la cinglera. Observem un bon cabdal d'aigua degut a les pluges dels dies anteriors. Com que són les 9'45 h, aprofitem per fer una breu parada per tal d'esmorzar.

Reprenem la marxa, i ràpidament trobem les marques del GR-5 (marques blanques i vermelles)que pugen dalt de la cinglera, i que ens acompanyaran bona part de la ruta. Continuem seguint el GR-5 que, per sobre dels cingles del Perer, ens acosten al poble de St Feliu de Codines.

Força abans d'arribar a aquest poble, deixem el GR-5, i prenem un PR (marques blaves) que surt per l'esquerra (ben indicat) de la pista, i s'endinsa per un torrent fins sortir a la carretera. Seguim les marques blaves fins arribar al Parc Usart i, des de la torre del parc, a l'esquerra, seguim el mateix PR. Avancem uns 200 m i el camí trenca a l'esquerra, baixant tot dret per la cinglera.

Anem avançant direcció a Riells del Fai, seguint el camí que discurreix a mitja cinglera. El camí és llarg, però disfrutem de bones vistes. Progressivament anem perdent alçada, fins arribar a una pista que volteja els camps de conreu.

El poble de Riells del Fai, on hem aparcat el cotxe, el tenim davant nostre, però hi ha un problema que cal resoldre. Degut a les pluges, la riera del Tenes va molt crescuda. Descartem l'opció de caminar més per veure si trobem un pont, ja que uns ciclistes ens diuen que no n'hi ha cap, i que ells han atravessat el riu amb la bici a coll. O sigui que, ens treiem les botes, ens arremanguem bé, i passem la riera, amb aigua terrosa fins al genolls.

Arribem al voltant de les 15 h al cotxe, i tornem a dinar a casa.

No he trobat a la xarxa cap pàgina que expliqui la ruta, si bé nosaltres vàrem seguir la següent guia: "Itineraris pels cingles del Bertí des de Riells del Fai". Unió Excursionista de Catalunya, 2002.