dilluns, 20 de maig del 2013

Escapada a Roma (3)

Un dels llocs que cal visitar quan viatges a Roma és el Vaticà, l'Estat més petit del món. A la Piazza di San Pietro, dissenyada per Bernini, creients i turistes es barregen. Per evitar les formidables cues, fa uns mesos varem comprar online les entrades als Museus Vaticans. Vam saltar-nos les cues, és veritat, però un cop a dins un riu de visitants t'arrossega en la visita. I no era dels pitjors dies, segons ens van dir. Només us diré que el riu ens va arrossegar per les sales fins la Capella Sixtina, on curiosament aquí sí que ens varem poder distreure i admirar aquesta obra mestra de Michelangelo, sobretot "La Creació d'Adam".

Sortim del museus i ens dirigim a la cúpula: ascensor, escales i bones vistes. Baixant de la cúpula, entrem directament a la Basilica di San Pietro. La primera basílica es va consagrar l'any 326 DC en el lloc on la tradició diu que Sant Pere va patir martiri. La basílica ha anat evolucionant en el temps gràcies al treball de diversos artistes: Bramante, Raphael, Michelangelo, Giacomo della Porta... A banda de ser un magnífic treball arquitectònic, conté nombroses obres d'art com la Pietà de Michelangelo.

Sortim a la plaça i passem per davant del Castel Sant'Angelo, mausoleu de l'emperador Adrià convertit en fortalesa per al Papat durant el segle VI. A través del Pont Sant'Angelo arribem al centre històric de Roma.

Després de dinar ens dirigim a la Piazza del Popolo, caracteritzada per les dues esglésies bessones del segle XVII: la Chiesa di Santa Maria dei Miracoli i la Chiesa di Santa Maria in Montesanto. A un costat de la plaça es troba la Chiesa di Santa Maria del Popolo, la primera capella de la qual va ser construïda el 1099 per exorcitzar el fantasma de Neró, enterrat en aquesta àrea.

A través de la Via del Babuino arribem a la Piazza di Spagna i la famosa Scalinata della Trinità dei Monti, lloc ideal per asseure't a les escales (si trobes lloc) i badar. Molt a prop es troba la Piazza Barberini on es trobem dues fonts de Bernini (la Fontana del Tritone i la Fontana delle Api) i la Chiesa di Santa Maria della Concezione, famosa per la seva macabra decoració feta amb els ossos dels monjos caputxins difunts.

No gaire lluny es troben dues esglésies que, malgrat ser barroques, són totalment diferents en la seva decoració: l'austera Chiesa di San Carlo alle Quattro Fontane de Borromini i la recarregada Chiesa di Sant'Andrea al Quirinale de Bernini. Passem per davant del Palazzo del Quirinale, residència del president de la república i acabem la visita d'avui a la Fontana di Trevi. Sopar i cap a l'hotel a descansar.