dimarts, 8 de desembre del 2009

La Cort Fosca i l'Hospital de Sang

Aquest matí he anat a caminar pel Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i Serra de l'Obac amb la Mònica. Sortim de Barcelona a dos quarts de nou del matí, deixem el cotxe a l'Alzina del Salari i a dos quarts de deu iniciem la marxa.

Per una pista arribem al coll de Tres Creus. Vorejant la cinglera i les agulles de conglomerat fem camí fins a la Porquerissa, la font de la Pola i el coll de Tanca. Algunes de les coves que anem trobant estan habilitades com a habitatges. Durant tot el camí les vistes del massís de Montserrat i dels Pirineus són magnífiques.

Baixem per l'altre vessant del coll, travessem una pista forestal i un estret camí ens condueix a la cova de la Cort Fosca i l'Hospital de Sang (refugi i hospital militar durant les guerres carlines). Un dels llocs més bonics, misteriosos i màgics del parc natural.

Sortint de la balma per una escletxa, el camí, força perdedor, s'endinsa per l'alzinar. Un corriol ascendent ens mena a la carena i, tot carenejant, arribem al coll de Boix. Travessem el GR-5 i prenem un caminet que ens condueix ràpidament a l'Alzina del Salari, on arribem a dos quarts de dues de la tarda.

Fotografies cedides per: Mònica

Anònim ha dit...

Una excursió preciosa.
Mònica

Pedraforca ha dit...

Eiiii... jo soc el que et va dur per primer cop a aquest lloc !!!! reclamo l'autoria !!! jajaja....