dimarts, 21 de maig del 2013

Escapada a Roma (i 4)

Sortim de l'hotel un cop hem esmorzat. Travessem els ponts Cestio i Fabrizio i visitem la Isola Tiberina. Un cop a l'altre costat del riu arribem a la Chiesa di Santa Maria in Cosmedin per visitar una de les curiositats de Roma: la Bocca della Verità. La llegenda diu que si dius una mentida quan tens la mà posada dins de la boca, aquesta et mossegarà.

Davant mateix de l'església es troben els temples del Forum Boarium (Tempio de Ercole Vincitore i Tempio de Portunus), l'Arco de Giano i el Teatro di Marcello. Visitem el que es coneix com a guetto jueu de la ciutat. A la Piazza Mattei ens trobem una bonica font: la Fontana delle Tartarughe.

Passegem per la ciutat, fem algunes compres, dinem. Mentre fem temps, i ja que ens trobem al Trastevere, pugem al turó del Gianicolo, el qual ofereix bones vistes sobre la ciutat de Roma. Aprofitem per visitar una obra mestra de l'arquitectura renaixentista i proporcionalment perfecte: el Tempietto de Bramante que es troba dins de la Chiesa di San Pietro in Montorio. Suposo que has de ser un entès per apreciar-ho.

Tornem a l'hotel per recollir les maletes i anem cap a l'aeroport per agafar el vol que ens durà a casa. Ja s'ha acabat aquesta escapada romana.