dijous, 19 d’agost del 2010

Era Val d'Aran

La Val d'Aran és l'única vall catalana situada al vessant atlàntic dels Pirineus. Aquesta situació li confereix una singularitat que es manifesta no sols en el clima, la flora i la fauna, sinó també en els seus orígens històrics, la llengua i la cultura, d'arrels occitanes.

La ruta romànica d'Aran ens permet conèixer el patrimoni artístic de les esglésies araneses: Vielha, Bossòst, Salardú, Arties, Unha... Combinem aquestes visites amb caminades per llocs d'interès natural, com el Saut deth Pish, un espectacular salt d'aigua d'uns 25 m d'alçada...


...els Uelhs deth Joeu, les aigües del qual desapareixen a la glacera de l'Aneto i, després de circular subterràniament uns 4 km, tornen a aparèixer en aquest punt...



...el Bòsc de Carlac, una ruta que comença al poble de Bausen i transcorre per una espectacular fageda...


...el Plan de Beret, la riquesa de les pastures del qual ha estat un atractiu per als pobles pastors des de la prehistòria...


...o el Circ de Colomers, al Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, un circ d'origen glacial envoltat de cims propers als 3000 m amb una panoràmica excepcional sobre més de 48 llacs.



1 comentari:

albis ha dit...

No sé què em passa amb el teu bloc que sempre em perdo les actualitzacions, no em surten a la llista! Per sort he entrat igualment al teu bloc i he pogut admirar aquestes fotografies MERAVELLOSES del que per a mi és, sens dubte, "el meu paisatge favorit de Catalunya".

Quina enveja em fas, jo també vull ser-hi!!

Petoneeeeeets.