dissabte, 31 de maig del 2008

El noi del pijama de ratlles, de John Boyne

"El noi del pijama de ratlles" és una novel·la de l'escriptor irlandès John Boyne. Fa alguns mesos havia llegit una bona crítica d'aquest llibre, però em resistia a llegir-lo ja que no m'agrada la frivolitat en relació a temes tan terribles com el genocidi.

La Clara em va dir que li havia agradat molt, me'l va deixar i l'he trobat un llibre extraordinari, commovedor i de gran senzillesa.

Bruno és fill d'un oficial nazi. Quan al seu pare el nomenen comandant del camp de concentració d'Auschwitz, tota la família es trasllada amb ell. Però Bruno no entén per què han deixat els amics de Berlín ni qui són aquelles persones amb pijames de ratlles que viuen prop de casa seva, a l'altra banda d'un reixat. Passejant per l'exterior del camp de concentració, coneix a Schmuel, un noi amb un pijama de ratlles, i es fan amics, encara que cadascun es troba a una banda del reixat.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Company, me n'han parlat bé d'aquest llibre, però com que tinc poc temps, sóc molt selectiu, cal que sigui imprescindible o útil; com el veus per a nanos de l'Eso? massa dur? llenguatge difícil?, ja me'n diràs alguna cosa.

Ignasi

ramon ha dit...

Lectura ideal per aquestes edats. I breu. Jo me'l vaig llegir amb un parell de tardes. Caldria que acompanyessis la lectura amb el context històric, ja que queda, intencionadament, una mica difuminat. Molt recomanable.