dimarts, 12 de gener del 2010

Llibre de les bèsties, de Ramon Llull

Ramon Llull (1232-1316) està considerat com el gran clàssic de les nostres lletres. Se’l considera el creador de la prosa literària catalana i un dels primers escriptors europeus que fa servir una llengua romànica per transmetre coneixements filosòfics, científics i tècnics, en una època en què aquestes matèries estaven reservades al llatí.

El "Llibre de les bèsties" (1288-1289) és una reflexió sobre la política i una sàtira sobre la lluita pel poder. Explica els intents de la guineu per canviar l'ordre jeràrquic establert al ser elegida consellera del rei, el lleó.

Llibre breu, divertit i molt actual. Té la curiositat afegida de llegir un llibre escrit fa més de set-cents anys.

1 comentari:

albis ha dit...

Aaaaaaaaaah! Recordo que me'l van fer llegir a l'institut quan em vaig a puntar a l'optativa de literatura catalana.

D'acord que l'assignatura la vaig triar jo, i vaig descobrir autèntiques joies, però aquest va ser un dels pitjors llibres que em van fer llegir aquell any, uf!!

En fi, per a gustos, colors.

Fins aviat!