dijous, 22 de gener del 2009

El pont dels jueus, de Martí Gironell

De tant en tant, m'agrada llegir llibres per evadir-me i passar-m'ho bé. Malgrat que ha estat tot un èxit de vendes, amb diverses reedicions, he de dir que esperava molt més del llibre "El pont dels jueus", de Martí Gironell (Besalú, 1971).

Ens trobem davant d'una novel.la històrica centrada en l'edat mitjana i en la construcció del pont de Besalú.

El mestre d'obres Prim Llombard rep l'encàrrec del comte de Besalú de construir un pont fortificat. Prim, i el seu fill Ítram, es veuen abocats a una intriga per afavorir que un altre senyor s'apoderi del comtat de Besalú. Confinada al call, la comunitat jueva serà la clau en l'intent d'aturar aquest atac.

No és un dels llibres que penso recomanar la seva lectura.

3 comentaris:

Pedraforca ha dit...

Totalment d'acord, és una novel·la molt lleugera que només per que passa en un lloc de Catalunya prou conegut, pot arribar a ser entretinguda. Però res més...

mkazumi ha dit...

a mi no em va agradar gens, zero! Ni tansols el vaig acabar... Vaig trobar que l'estil era d'un nen de 10 anys... Em recordava al recull de relats dels Jocs Florals del meu cole, quan llegies els de primària i deies: mira, que monos, quines històries que s'inventen

Prunila ha dit...

molt diplomàtic je je je
l'hauré de llegir perquè sóc filla precisament d'aquest lloc ;-)