dijous, 1 de maig del 2008

La velocidad de la luz, de Javier Cercas

Tothom relaciona Javier Cercas amb "Soldados de Salamina" (2001), un llibre que vaig llegir fa anys i que va tenir molt bona crítica, tant nacional com internacional. Una novel·la del mateix autor, que no ha tingut tanta anomenada però que també m'ha agradat, ha estat "La velocidad de la luz" (2005).

Un jove aspirant a escriptor viatja a Urbana (Estats Units) per treballar en el departament d'espanyol d'una universitat. Fa amistat amb el seu company de despatx, Rodney Falk, un tipus poc comunicatiu i ex-combatent al Vietnam. Quan Rodney desapareix, el pare li lliura les cartes escrites pel seu fill de les seves experiències a la guerra.

Anys després, ja establert a Espanya, el jove es converteix en un escriptor de gran èxit, però tot una sèrie de desastres personals, el condueixen de nou a Urbana a cercar respostes.

1 comentari:

Prunila ha dit...

El primer dels llibres el vaig deixar a la meitat, deu ser que lo de la Guerra Civil no m'interessa tant... Vive l'espoir! M'agradaria aturar les guerres! Com es podria fer?