dimecres, 2 d’abril del 2008

La font de Sant Just

A les notícies s'ha comentat que una de les solucions més immediates per solucionar la greu sequera és la recuperació d'antigues canalitzacions i pous.

Això m'ha fet recordar en quan vivia al Barri Gòtic. La meva àvia m'explicava que la "font de Sant Just" (sota de casa) portava aigua d'una mina de Collserola. No havia pujat i baixat poques vegades els 90 graons de casa amb garrafes! Fins que els meus pares van posar ordre: "Coses de l'àvia", deien.

En una notícia es podia llegir: "La colònia Barcino rebia les aigües del Besòs des d'una presa a Montcada a través d'un aqüeducte, del qual resten algunes arcades. A l'Edat mitjana es portà aigua des de Collserola fins a la font de Sant Just. També de l'època medieval és el Rec Comtal, sèquia que naixia prop de Montcada, que a més de regar movia molins i congregava oficis del ram de l'aigua".

Ja tenia raó la meva àvia, ja, pobreta!