dissabte, 9 de desembre del 2006

Paella de carn i verdures

Avui tinc els pares a dinar a casa per celebrar que el meu pare ja porta 3 setmanes sense fumar. Faré el seu plat preferit: paella.

Primer de tot netejo de greix unes blanquetes de pollastre i la costella de porc, les esbandeixo i ho poso a la paella sense oli. Vaig remenant de tant en tant. Ara sí, un bon raig d'oli i les carxofes, i al cap d'una estona el pebrot, vermell i verd. Deixo que es vagi fent a foc lent.

No entraré en la discussió de si ceba sí o ceba no. Jo no n'he posat ja que no en tenia. Seguim. Ja tinc un parell de tomàquets ratllats, els poso, juntament amb la mongeta tendra. Trinxo all i julivert, ho afegeixo i remeno. Tiro l'arròs: uns 80-100 grams per persona. Ho sofregeixo tot molt bé. Afegeixo uns pèsols i pebre vermell, tanco el foc i a esperar que vinguin.

Mentre fem l'aperitiu, uns 20-30 minuts abans de dinar, afegeixo el doble del volum d'arròs, de brou ja calent. Deixo que es vagi fent, rectificant de sal i pebre. Quan està gairebé fet, tanco el foc i tapo la paella uns minuts abans de servir.

Acompanyem el dinar amb uns enciams de diferent classe amanits amb una vinagreta de mostassa, i tot el dinar ben regat amb un reserva brut real Heretat Mas Tinell. Un cava molt recomenable.