diumenge, 29 d’octubre de 2006

La revolució dels blocs

A La Vanguardia d'avui llegeixo que hi ha a internet al voltant de 60 milions de blocs, i comenta que es tracta d'un fenómen sense precedents en la història de la comunicació, una revolució mediàtica "equiparable, en efecto, a la que a mediados del siglo XV supuso la imprenta de Gutenberg".

En l'article se'ls defineix com a llocs web autogestionats pels seus propis autors, que consten d'entrades individuals o anotacions que s'organitzen seguint una cronologia inversa, i la major part dels quals permeten als lectors comentar cada anotació.

Però, quina és la raó d'aquesta revolució?. Quatre són les raons: són fàcils, són divertits, són gratis i són addictius. Però la meitat és abandonat després de 3 mesos, per manca de disciplina.

L'objectiu de molts blocs és compartir les activitats quotidianes, els somnis, les preocupacions. N'hi ha també de comunicació corporativa, d'opinió política i, en alguns casos, alguns ciutadans amb bloc es converteixen de sobte en periodistes, al comentar el que passava en algun lloc: informació instantània, dades sense intermediaris, versions sense censura.

Per acabar, a la pregunta què és un bloc, un expert respon: "Un bloc és una persona que es vol comunicar".