diumenge, 10 de setembre del 2006

Tavertet: baumes i cingles

Distància: 7,4 km. Desnivell: 540 m. Temps orientatiu: 4 h.

Bonica excursió pel Collsacabra, travessant baumes i amb bones vistes dels cingles. Sortim de Barcelona a les 7.30 h en Sergi i jo, i a quarts de 10 ja hem arribat a Tavertet i disposats a caminar. Després d'unes breus indecisions, trobem el camí, que baixa a través d'un torrent cinglera avall. Arribem a la balma de les Corts i al salt d'aigua del Molí-bernat, ara força sec, però que en època de pluges, és espectacular.

El camí transita a mitja alçada de la cinglera. Alguns passos són complexes, i ens hem d'ajudar d'escales, cadenes i cordes. Un cop superat el cingle, sortim a la carretera de L'Esquirol a Tavertet. Travessem la carretera i prenem la pista que mena cap a la casa de la Perereda.

Deixem la casa enrera. El camí va pujant progressivament fins al Puig d'en Perereda i al Puig de les Baumes. Les vistes són molt boniques. El camí passa per la Balma del Sunyer de Baix, on es troba una bonica casa antigua, deshabitada i en ruïnes. Arribem a Tavertet mitja hora després.

Anònim ha dit...

I si voleu veure més fotos (en realitat totes les que vaig fer) podeu mirar aquí