diumenge, 24 de setembre del 2006

Sardanes, gegants i castells (Mercè 2006)




I seguim de festes. El matí del Dia de la Mercè m'agrada anar a passejar pels volts de la Catedral i de la plaça de Sant Jaume. A les 11 del matí comença el concurs de colles sardanistes. Vaig veient les diferents colles ballar tot escoltant les sardanes que va tocant la cobla.

Em dirigeixo a la plaça de Sant Jaume, on des de les 11 del matí se celebra el matí gegant. En Jaume i la Violant, els gegants de Barcelona, i els altres gegants ja m'estan esperant. La plaça es va omplint de gent. Al cap d'una estona, l'esperat ball de l'Àliga i dels gegants de la ciutat.

Però una de les raons d'anar a la plaça de Sant Jaume abans de les 12, és per assistir al matí casteller, amb els Castellers de Barcelona, Minyons de Terrassa i Castellers de Vilafranca. M'apassiona el món casteller. Després de l'entrada de pilars a plaça, a quarts d'una, i la tradicional hissada de l'enxaneta al balcó de l'Ajuntament, comença l'exhibició.




Gran matí. Si m'agrada conèixer diferents cultures i tradicions (potser per això m'agrada tant viatjar), imagina't quan es tracta de la meva pròpia cultura, la catalana. I avui, a la plaça, he al·lucinat i fet país amb uns guiris que em preguntaven què és un "tres de vuit" (el primer castell d'avui, carregat pels Castellers de Barcelona), o un "tres de nou amb folre" (segon castell, carregat pels Castellers de Vilafranca).