dissabte, 30 de setembre del 2006

Pic del Carlit (2.921 m)

Ahir divendres ens vàrem trobar al refugi de la UEC de La Molina, l'Ester, en Quim, la Yolanda, en Txema i jo. La intenció és fer el Pic del Carlit (2.921 m) avui dissabte.

Temps: 5-6 hores. Distància: 16,3 km. Desnivell: 998 m.

La regió del Carlit és una de les més boniques dels Pirineus Orientals. El Carlit, el cim més alt de la zona, es troba envoltat de molts llacs, entre els que destaquen el de les Bulloses a l'orient i el de Lanòs a occident.

Després d'esmorzar, prenem el cotxe. Tres quarts d'hora més tard arribem al llac de les Bulloses (Catalunya nord) (2.005 m). Comencem a caminar a un quart de deu del matí, on un sender ben traçat, amb fites i senyals de color groc, es dirigeix cap el massís del Carlit. El caminet va deixant enrere diferents llacs arribant al que es coneix com desert del Carlit.

El caminet va pujant molt suaument, fins arribar a l'Estanyol Gelat Sobirà i, tot seguit, al coll Colomer. A partir del coll la pujada és molt més forta. Comença a ploure i fa vent. Ens arrecerem en un refugi improvisat on aprofitem per menjar el picnic que ens han fet al refugi.

Després d'agafar forces, seguim el corriol ben marcat que remunta la cresta, ara marcat amb marques de color vermell. El caminet, amb alguns passos de segon grau ens els que hem de grimpar, ens deixa a l'enforcadura que separa les dues puntes del pic, i d'aquí ja fem cim a les 13 hores.

La baixada l'efectuem pel mateix itinerari. Tornem al refugi de la UEC de La Molina (molt ben portat per un matrimoni jove), on farem nit, per tornar a Barcelona demà diumenge.

Anònim ha dit...

Quina enveja, i quines fotos, tot i que el dia no va ser gaire bo, fotogràficament parlant és adecuat per grans panorames.