dijous, 27 de novembre del 2008

Catalunya lliure... de bosses!

Aquest matí, anant cap a la feina, he escoltat la notícia que a partir de gener, per llei del Parlament de Catalunya, les bosses de plàstic s’hauran de pagar.

Les cadenes de supermercats i comerços situats a Catalunya tindran prohibit distribuir bosses de plàstic de forma gratuïta. Les botigues hauran de cobrar per elles o bé descomptar el seu cost en la factura de la compra en cas que el client renunciï a utilitzar-les.

En principi, recolzo aquesta mesura i, malgrat l'adhesió d'universitats, institucions, ajuntaments i entitats cíviques, no tinc clar si serà realment efectiva des d'un punt de vista econòmic i ecològic.

Ens cal molta educació social, cívica i ecològica, però jo ja em veig amb el cabasset pel barri.

2 comentaris:

albis ha dit...

Jo el que he sentit per la ràdio és que regalaran bosses de cotó pero a que la gent en pugui fer ús enlloc de les de plàstic. El que passa és que no he estat molt atenta quan han dit de qui és la inicitaiva ni on ni quan s'ha d'anar.

Sobre el fet que facin pagar les de plàstic del súper... jo crec que és el de sempre, que els importa l'ecologia però molt més l'economia.

Penso que hi hauria d'haver més iniciatives com la que he comentat a dalt i que, poc a poc, comencin a retirar les bosses de plàstic.

En mi más humilde opinión...

ramon ha dit...

Doncs si regalen bosses de cotó... no em compro el cabasset!